Siis satoi: Kurkimme ikkunasta pihan laajoja lätäköitä ja harmittelimme, että kuinka emme heti aamiaisen jälkeen käyneet siirtämässä pyöriä hotellin sisääntulokatoksen alle pienen sadetauon aikana. Pakkailimme hissukseen tavaroitamme ja suunnitteleimme reittiä Interstaten ulkopuolella, koska siellä ei ole kivaa oikealta ja vasemmalta ohi puskevien rekkojen keskellä niillä renkailla, jotka ainakin minun Wingissäni oli. Ne nimittäin olivat kuluneet aivan pykälikkäiksi. Pienessäkin kaarroksessa ne huusivat kuin syötävä.
Lopulta sade helpotti sen verran, että kävimme siirtämässä mopot katoksen alle pakkaamista varten. Sattui samalla kameraan nätti uudempi T-bird. (Tuossakaan Tennesseen autossa ei ole etureksiterikilpeä kuten ei monien muidenkaan osavaltioiden kulkupeleissä.)
Ulkona oli siis edelleen lähes 25 astetta, vaikka satoi. Seuraus oli, että sadepuvun pukemisen jälkeen puvun alla oli yhtä kosteaa kuin sen ulkopuolellakin. No ei auttanut kuin käydä tankilla ja lähteä kohti Nashvilleä. Sade oli jo laantumassa ja jätinkin pukematta ajohanskojen päälle puettavat saderukkaset. Aluksi lähdimme sille "pois moottoriteiltä" -reitille, mutta hyvin pian kävi selväksi, että tästä ei tule mitään. Seisoimme tämän tästä liikennevaloissa ja tuo saunatunnelma alkoi oikeasti ottaa päähän. Siispä suuntasimme nopeimmalle reitille ja heti saapumisaikamme aikaistui tunnilla.
Ja sitten minulle kävi, kuten pitikin käydä. Noin puolen tunnin ajon jälkeen erään rampin jälkeen Kari sanoi, että oli näkevinään jotain lentävän pyörästäni. Totesin, että ei se mitään ollut, kaikki tavarat on kyydissä. Toisen puolen tunnin kuluttua kiihdytimme vähän reippaampaan vauhtiin Interstatella ja sitten huomasin jonkin mustan räpyskän vilahtavan sylissäni puolen sekunnin ajan ja siten lentävän tienposkeen. Helkkari, sehän oli toinen saderukkaseni! Se ensimmäinen lensi jo puoli tuntia aiemmin, josta Kari jo huutelikin. Olin tyrkännyt nuo takaistuinmella olleen kassini taakse tankatessani lähtiäisiksi ja jonkin matkaa ne siellä olivatkin
pysyneet.
Jaahas, asiaan...tässä ollaan sitten odottelemassa palvelua paikallisessa Hondakaupassa ja joutessamme Jim ja Kari katselivat uusia pyöriä ja Jim kauhisteli ja Kari ihasteli noiden hintoja. (Uusi VFR n 13.000 USD)
Chicagon Honda/Eaglerider toimipisteessä jo alkanut odottelu jatkui täällä Franklinissa. Odottelun jälkeen sitten kävi ilmi, että meidän saapumisestamme ei täällä tiedetty mitään eikä vuokrauksesta vastaava henkilökään sitä paitsi ollut edes töissä vaan vapaalla. Pyöristämme ei Chicagosta tänne ollut lähetetty mitään dokumentteja - varsinkaan sitä, johon kaikki kolhut ja naarmut merkitään. Hienoa! Meitä palvelemaan tullut kaveri koetti soittaa sekä Chicagoon että pääkonttoriin Los Angelesiin, mutta ei saanut ketään kiinni. Aina vaan paranee! Hän kehoitti vaan jättämään mopot parkkiin siihen pihalle ja kyllä ne kuulemma siitä sitten hoidetaan...Totesin, että muuten kyllä, mutta minun pyörässäni olisi hieman selviteltävää. (Kari ei ollut aikeissa mainita mitään omasta lippauksestaan, koska pyörän vauriot olivat käytännössä pari naarmua kaatumaraudoissa.) Hondamyyjä huolestui entisestään ja valitteli, että tämmöistä tämä heidän vuokraussivubisneksensä Eagleridersin kanssa usein oli. Kuulemma ei ollut harvinaista, että heidän pihaansa pärähtää jopa 15 palautusharrikkaa ilman mitään etukäteisvaroitusta. Hondakaupalla kun ei ole edes tiloja niiden säilyttämiseen ja pyörät lojuvat pahimmilaan jopa neljä kuukautta heidän riesanaan kunnes niitä haetaan pois yksi kerrallaan. Meidänkin Wingit todennäköisesti makaavat tuolla jonkin aikaa...
No eihän siinä sitten auttanut kuin sopia, että Jim paikkakuntalaisena jää ikäänkuin kuulolle meidän edusmiehenä vahtimaan kontrahdin siistiä päättämistä. Meiltä kummaltakin oli luottokorttiin höyläty 1000 dollarin katevaraus, joka on siis pyörän vahinkojen maksimiomavastuu. Eli jos Wingini vammat hoituvat kuntoon alle tuhannella taalalla, erotus palautetaan. Jos remppa maksaa enemmän, vakuutus hoitaa ylimenevän osan. Eli se köntsäykeni maksaa enimmillään 1000 taalaa. Katsotaan nyt minkälaista laskelmaa sieltä sitten aikanaan saapuu...
Kävimme vielä tankkaamassa mopot kun sekin unohtui tuossa tohinassa ja sitten jätimme ne Hondakauppaan ja lähdimme etsimään Hertzin vuokraamoa. Se löytyi pienen etsinnän jälkeen ja saimme sieltä allemme kuvan mukaisen Chevy Impalan. Arvelimme, että kyllähän tuollakin nyt Atlantaan ajelisi, vaikka kyllä se alunperin varattu Caddy olisi kumminkin ollut sen 50 taalan lisähinnan väärti...
Oheinen videonpätkä on kuvattu baaritiskin jakkaroilta, jotka käännettiin esiintyjien suuntaan. Koska kyseessä on ihan oikea konsertti, yleisö kuuntelee eikä höpise omiaan. Merkillepantavaa on se, että paikkaan mahtuu yleisöä korkeintaan 50 - 60 henkeä, mutta sinne ilti tulee ihan nimekkäitäkin esiintyjiä.
Paikassa oli parikin esiintymislavaa, tämä takimmainen sijaitsi puoli kerrosta ylempänä. Kaverit soittivat sellaisella volyymilla, että ihmetellä täytyy miten baarin henkilökunta sietää tuota illasta toiseen.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti